onsdag 3 mars 2010

Usch nej


God Kväll lovers!


Det här är mitt andra inlägg... på en endaste dag. Måste vara rekord, woho!


Det här är inget särskilt inlägg, men jag vill ändå poängtera att vissa saker är fan inte var ok!


Till exempel idag, när mami och jag var i Täby Centrum. Degade omkring inne på Kappahl och letade efter ingenting. Plötsligt kommer det en liten vadå?... "brådmogen" 9:åring i klackskor i skinn och klapprar förbi mig i med jeansleg-in's och en klatschig mössa på sned. Hon passerade mig fram och tillbaka 11 gånger, eftersom jag mest bara stod och stirrade på väggen. Ungefär 8:de gången kommer hon tillbaka med en liten, svart skinnväska som hon säkert hämtat från damavdelningen. Så säger skitungen med ett hånleende:

- Öh... Alltså mamma, den här väskan är ju typ för barn! med äcklig fjortisröst.


I samma stund tänkte jag, trots min trötta hjärnkapacitet; vafan var det där?
Möh, borde man inte va smart nog att förhindra att en unge ska växa upp utan att målet i livet är att ha en garderob som ska jämföras med Paris Hilton? När jag var i den ålder hade alla en garderob med blandningen av Walt Disney och Stig-Helmer Olsson. Så borde det vara.. !

Möh, jag som trodde att fjortisar skulle dö ut, höhö!


Linnéa, Wannabe Dr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar