onsdag 30 januari 2013

Haverkaka

Med varmduschade fötter och en tekanna på g sitter jag här och upptäcker att jag nästan har haft daglig bloggaktivitet den sista tiden! Om det är något positivt eller inte är diskuterbart. Idag tror jag alla vaknade upp och frågade om vi har gått tillbaka till novemberväder, vilket vi har. Det är kallt och äckligt och man blir blöt och kall, punkt. Idag har har jag kört risktvåans halkbana och det var sjuuuuukt kul! Jag klarade den också, kan jag ju passa på att säga! Vid min sida hade jag en gammal vän, Ida, vilket gjorde det hela extra roligt.
Övriga nyheter är att man nu har inlett ett vägarbete precis utanför mitt fönster. Dvs man gräver ett hål i marken, ställer koner runtom och nickar beundrade åt sin arbetsinsats och lämnar det därefter så. Detta innebär att man måste ha ständig vaksamhet när man byter om, vilket jag lärde mig the hard way. Det är onsdag idag och det innebär soppmiddag hos gamla vänner. Avslutar med att visa upp ett egetkonstruerat recept jag hittade häromdan som måste vara från tiden då jag var en tjock, matglad och aningen grammatikblind 7åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar