söndag 24 mars 2013

berättelsen om söndagen

Förlåt om är för ihärdig här på bloggen. Men när kaffet tog slut och min inte så händelserika dag började bli ännu mindre händelserik så springer pappa in och frågar om det inte går någon bio. Vipps, 10 minuter senare hade jag kastat smink i nyllet, rafsat fram alla tillhörigheter en kvinna behöver och bränt iväg i solskenet tillsammans med pappa mot biomörkret i Kista. Där fick vi i snygga brillor höra och se och uppleva  "Berättelsen om Pi" och mitt utlåtande låter likt de utlåtanden jag själv har hört: en fin, rörande historia som satte guldkant på denna dag! Nu sitter jag här med en alkoholfri drink som min fader blandade ihop på fem röda med hänvisning till "helgen är inte slut än" och tycker att denna söndag artade sig lite ändå. I morgon väntar jobbet, på tisdag en efterlängtad musikgathering och på torsdag anländer min fina, saknade vän till Stockholm för en snabbvisit under påskledigheten och på fredag vankas Taco fiesta-kväll med vänner! Livet leker!! Förutom imorgon då, men skälet till det har vi ju redan nämnt! Önskar eder ett trevligt avslut på denna vecka. Stora pussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar