fredag 1 mars 2013

Drömförverkligande

Denna bild har inget med dagens äventyr att göra, förutom att dagen har varit lika fin och att den började med samma solsken klockan 09:00, när jag startade upp min kropp på ett Indoor Walking-pass! När jag dock hade släpat min vakna kropp tillbaka hem och några timmar senare älgat åter till tåget i jakt på min utflykt, så blev solskenet till regndroppar som blev till hagel och sedan snö. Och på mindre än en halvtimme på tåget fick jag uppleva alla fyra årstider. Hur häftigt är inte ett aprilväder i mars!? I stan mötte jag upp Denniz och på Yamahas pianocenter fick jag förverkliga en liten, undangömd dröm om att få spela på en flygel. Och det är otroligt vilken fantastisk känsla det är att få spela på en flygel värd ungefär en halv miljon! Paus för häpnad. Tack snälle herr butiksbiträde, detta gjorde min dag! På gott humör skuttade Denniz och jag därefter vidare i jakt på ett café för att köpa kaffe och som hade tillräckligt många hörn så att jag kunde äta mina medhavda picnickmackor i fred. Tänk om butksbiträdet för ett ögonblick trodde jag skulle ha råd att köpa en flygel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar