tisdag 19 mars 2013

no sken

Svar nej. Detta är inte min bild och nej, jag såg inte norrskenet som det var sådan uppståndelse över häromkvällen. Jag var ungefär ett helt dygn efter när det kom till den saken, men tänkte att jag kan sticka ut huvudet utanför balkongen och rikta blicken mot skyn nästa kväll istället. Jag lyckades dock pricka in en väldigt mulen kväll och såg bara snöflingor. Men min kväll var inte förstörd för det! För den spenderades med god vän, god mat och gott vin i en lägenhet med tillhörande katt som skulle vaktas. Det var längesedan jag hade en riktig sleepover med någon kompis och jag hade nästan glömt bort hur lätt det är att glömma bort klockan när man väl satt igång med att diskutera allt mellan de existentiella frågorna och småstadsskvaller. Jag och Denniz somnade runt 4 på morgonen och jag vaknade av att kattskrället lapade upp innehållet i mitt vattenglas som jag i ärlighetens namn hade avsett för mig själv. Men jag antar att även katter kan bli törstiga mitt i natten... Nu smyger sig tröttheten på igen och jag tänker att en klok dam inser att det är snart sängdags. Men sen när blev jag klok? Imorgon vankas dock för ovanlighetens skull en frukostdejt med en fin prick, Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar