torsdag 10 oktober 2013

Vapenfisk på spett

Guten Abend! Ich habe eine Fliege auf dem Kopf. Det var ungefär vad mitt tyska ordförråd hade att erbjuda. Jag sitter fortfarande och trycker på en mättnad som inte enbart kommer från kvällens middag utan också från gårdagens trerätters-måltid i stan. När jag fyllde år fick jag i födelsedagspresent löftet om att bli bjuden på restaurang av min käre bror och hans kära sambo Sandra. Utan att jag fick veta destinationen hamnade vi utanför "Faros", en grekisk restaurang som får mitt toppbetyg! Vi åt en trerättersmiddag där min måltid bestod av en förrätt av halloumiost på en bädd av grönsaker, scampi- och svärdfisksspett med ris till varmrätt och avslutningsvis en välsmakande tiramisu tillsammans med cappuccino. Fruktansvärt gott! Trötta som getter efter dagens jobb och runda som bollar efter all förtäring rullade vi sakta hemåt och vaggades halvt till sömns på tågresan hem. Idag fick jag äntligen sova ut och träffade därefter en pigg Amanda med tillhörande pigg morgonhumor för att planera framtida planer i Nya Zeeland. Vårt planerande gick väl så där, men chokladätande gick däremot bra. På tal om choklad har man nu lagt choklad bland hyllorna för menstruerande females. Dom kan ju ingenting. Vi äter Ben och Jerry. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar