söndag 6 oktober 2013

Hösthelg

God kväll. Denna helg har gått väldigt fort, men den har varit ack så trevlig! I fredags tackade jag nej till att umgås med förskolebarn och deras livsfarliga baciller för att istället få träffa världens mysigaste unge och dennes mysiga mamma! Emily, Noah och jag hade en väldigt fin höstdag tillsammans där vi gick till lekparken, plockade höstlöv och gungade. När vi väl kom tillbaka hem hyllade vi kanelbullens dag genom att baka sockersnåla kanel- och päronknyten. Mums! Lördagsmorgonen blev utan sovmorgon då jag jäktade till gymmet för att sedan bränna in till stan och få tips och information om Nya Zeeland. Väldigt värdefullt! På kvällen var jag och mina föräldrar bjudna på middag och i vanliga fall när vår släkt sammanstrålar för att fira det ena eller det andra blir stimmet och ljudnivån i klass med en ungersk grisfest, men då vi denna gång bara var en fjärdedel av en fullskalig uppsättning så blev det en väldigt lugn och trevlig höstmiddag. Denna söndag blev också en hyllning till hösten då min far och jag begav oss ut i lövskogen, gick nästan 9 km och grillade korv. Underskattat, väldigt underskattat! Mina upplevelser kring hösten har varit förvånansvärt positiva detta år, har starka misstankar att det kan ha också göra med det faktum att jag slipper löpa hela linan ut. Om en exakt månad bojkottar jag höstdepressioner, förseningar i SL-trafiken och en glåmig hösthy för att plocka kiwifrukter på andra sidan jorden. Men just nu är jag här, just nu är jag eran. Jag inväntar ny musik, inväntar insikten av detta är på riktigt. Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar