torsdag 4 april 2013

Mr cool

Skepp O'hoj! Denna soliga torsdag inledde jag med vakna till en väckarklocka som jag ställt på fel tid i enlighet med en planerad tågtid, som förövrigt hade garanterad mig en försening på sisådär en timme. Klapp på axeln, Linnéa. En ledig dag visserligen, men något sånär stressfyllt blev det ändå när jag jäktade iväg med yoghurtrester runt munnen. Kommunaltrafiken förde mig destination "Hairstyle Education" på odengatan där jag blev klippt av frisörelev för 120 riksdaler. Buskaget är borta och har ersatts av en diskret frisyr, känns ganska trevligt! Klev ur salongen, hoppade av ren impuls på en buss, av ren impuls klev jag också av och hamnade utanför Åhléns där jag som av en händelse hade en planerad inköpslista av skönhetsartiklar. Den typen av shopping sker ungefär en gång vart tredje år. Impulsresandet fortsatte, gick i en cirkel på odenplan och slog mig ner på en fik med en svindyr räkmacka + körkortsboken. Halv fem återvände jag till byn och passerade pressbyrån som skyltar med 50% rabatt på glassar! Så med tillkallad förstärkning i form av Amanda gjorde vi inköp av billig favoritglass under en trevlig promenix i liiite för tunna jackor i skenet en tveksam vårsol. Amanda och jag har tidigare konstaterat att man inte kan ha både hörlurar och solglasögon på sig under samma ögonblick. Jag, Mr Cool, utmanade denna hypotes idag och känner att jag struntar i att dra en slutsats. Eller okej jag gör det: Enfaldig fårskalle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar