onsdag 17 april 2013

Stormy weather

God eftermiddag! Idag vaknade jag upp med ett ryck på grund av ett högst oväntat oljud. Min sambos väckarklocka. En väckarklocka som för övrigt låter som ett brandlarm i jämförelse med mina förinställda snälla morgontoner, tihi. Efter dagens korta vikariat på ny förskola kom jag hem under ett klart solsken och ett envist stormväder. Men lika envis är jag så jag satte mig minsann i en solstol och låtsades njuta tills jag insåg att om allt, förutom jag själv, flyger runt på tomten som fingervantar så är det dags att gå in, vilket jag gjorde. Inomhus slog tanken mig att jag bör plugga körkortsteori, tills jag råkade få ögonkontakt med pianot. Sen ropade facebook något jätteviktigt och Spotify ville kramas och helt plötsligt hittade jag bilder från studenten och det ena gav det andra. Hrr-rm, nu är klockan 17:30 och vuxen som jag är ska jag sätta igång och laga mig själv en måltid värt namnet och sen lägga upp en bild om det blir snyggt och sen skryta om hur jävla duktig jag är. Här en av bilderna som skänker glädje till mitt arma hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar