onsdag 31 juli 2013

Back in the game

Zena blokken! I detta inlägg tänker jag för omväxlingens skull inte be om ursäkt för min bristfälliga uppdatering, det skulle bli så långtråkigt i längden. Just nu sitter jag svettig och äcklig och klibbar fast i pappas skinnsoffa. Har precis återvänt hem från gymmet för att se om fjällvandringen haft någon positiv effekt på viktminskningen. Det hade den inte. Däremot visade benen prov på välpumpade muskler, huzzah! Så, nu ska jag sluta med detta gympatjafs och prata viktigare saker. Som vanligt när man varit i fjällen blir man slightly off när det kommer till omvärlden och dess invånare och att tiden faktiskt inte stannar upp bara för att man drar iväg på en trip upp till norrbotten och hälsar på 3 biljoner myggor. Så med två veckors redan förbrukad semester och med en konstant känsla av molande stress, som troligtvis också är relaterat till 20års-kris och framtida resplaner, försöker jag vara lite här och nu och låtsas om att allt ordnar sig i slutändan. Hur jag praktiserar detta har jag inte något bra svar på, troligtvis sysselsättning och uträttade av olika ärenden. Jag har inte haft en riktigt slödag sedan den torsdagen 11 juli 2013. Det börjar dock gå upp för mig att jag mest av allt behöver få vara slö och inte göra något alls av värde, och finna lugn i det. Så nu ikväll, mina damer och herrar, ska jag göra precis det; ingenting. Först en dusch kanske. Kram från moi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar