söndag 24 februari 2013

Carpe diem och sånt där

Efter att ha känts sig väldigt full på livet, så följer onekligen en baksmälla även där. Men det som brukar hjälpa allra bäst är ett glas vatten, en god vän samt chokladtårta. Och allt detta blev jag försedd med, tack vare min Amanda. Igår, lördag, kom vi två på oss själva med att vi absolut inte hade något vettigt att göra. Så, helt spontant tåg vi tåget in mot Stockholm, letade efter en bok på Akademibokhandeln som inte fanns. Vi blev hungriga och inhandlade föda på 7-eleven och i mitt fall blev det korv. Igen. Börjar detta bli en ovana? Sen åkte vi tillbaka hemåt. Vi hälsade på min farmor och farfar där det blev kaffe för hela slanten. Min underbara farmor skickade sedan hem oss med varsin stickad tröja. Det är lustigt vilka vackra, underskattade saker det finns i en gammal garderob. Jag har nu en charmig lucifertröja i ägo. Resten av eftermiddagen och kvällen spenderades i Amandas soffa i takt med fantastiskt dåliga artister på Melodifestivalen. Denna soliga dag blev lite mer 'carpe diem' då min far och jag gav oss ut på utflykt över isen! Jag gjorde min debut på långfärdsskridskor och blev omkörd av snöflingor. O.n.t gjorde det i fötterna och nu har jag skavsår på alla tår. Men kul var det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar