måndag 27 maj 2013

Back in Stockholm

God morgon, nu är klockan redan eftermiddag och jag sitter jag här och äter frukost framför datorn. Violation against the weather, I know! Jag snart upphöra med detta mullvadsbeteende och gå ut i solen. I går kväll kom jag tillbaka till ett regnigt Stockholm efter en fantastiskt fin och rolig helg i Helsingborg med bästa Sandra! Nu kan jag redan sakna Helsingborgs kullerstensgator, Sandras lilla studentrum och roliga människor vi stötte på. SMHI måste ha dragit ett aprilskämt för lördagens sol öppnade upp en massa möjligheter! På lördagskvällen åkte vi för övrigt utomlands ungefär tre gånger på en och samma kväll, när vi turade mellan Helsingborg och Helsingör. Efter en drink eller så, blev det emellanåt lite svårt att hålla reda på vilken hamn vi faktiskt lagt till vid. Och helt ärligt, det är faktiskt inte allt för ofta i livet man inte kunnat redogöra för vilket land man befinner sig i. Vi klev tillslut av, tack och lov vid rätt hamn, och testade på Helsingborgs klubbliv och det slutade med att jag råkade få med mig en småländsk dialekt när vi begav oss hemåt runt tre på morgonen för att dricka te och äta brieost. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar