onsdag 8 maj 2013

I go spännis.

Varför lägger jag upp en sån här bild? Ja, kan man undra! Jag undrar också. Måste nog påstå att det finns tre anledningar. Den första anledning är att jag har lite brist på nytagna bilder, den andra är att jag tycker det är underhållande att se den tydliga kontrast till den lilla tjockis jag var i första halva delen av mitt liv. Den tredje och sista anledningen är att jag på senare tid känt mig väldigt besegrad av mina misslyckanden, de hinder som stått i vägen för mina ambitioner. Höga förväntningar på mig själv och allt jag vill åstadkomma. Framtiden ter sig ibland övermäktig och denna bild, lustigt nog, vill påminna mig om att man är inte vilken vekling som helst. Ibland får vi trolla fram vikingen i oss om vi vill nå våra mål.

På nyhetsfronten finns det inte mycket att informera om. Helgens mer eller mindre kloka beslut om att jaga iväg till Stockholm vid midnatt och sova aaaningens för lite resulterade i att halsontet kom som ett brev på posten. Nu krigar jag mot den, beväpnad med både C-vitamin och vaniljte och hoppas den retirerar lagom till helgen. Puss från qvirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar