tisdag 13 augusti 2013

Kräftiga hälsningar

 Ja, efter ett par fantastiskt fina dagar på Arholma tillsammans med väninnor så är jag nu åter hemma med en näsa röd likt dessa kräftor. Liksom en helg på Arholma ska vara så har denna helg varit något påfrestande för kroppen när alla dess behov tillgodoses med mer eller mindre hänsynslös omsorg. Behovet av choklad, alkohol och sol överskreds kanske något medan behovet av sömn och vattenintag blev lidande. Så summan av kardemumman är att jag är sjuk. Igen. Men nu är jag faktiskt arg på mitt immunförsvar. Och lite obstinat och resonerar på följande vis att jag måste väl för bövelen kunna leva lite utan att bli bestraffad med att känna mig som en 96:åring som varit på rave-party. Så idag ringde jag och bokade blodprov för att se vad det är för fel på mig. Kära doktor, varför blir jag bakis? Övriga sysselsättning är att jag desperat jagar nyzeeländska familjer i min ambition att bli en familjemedlem med lön. På torsdag ska jag repa och avstå från rockstar-whiskeyn och imorgon ska jag titta på medan Elin och Amanda bakar citronpaj. Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar