torsdag 5 september 2013

Allmänt trams

Ja hejsan hejsan, så här i middagstid á la Lindqvist. Jag vet, jag vet. Låt oss inte snurra in oss i denna misslyckade vardagsrutin. Just nu sitter jag här och bloggar för att min nattarbetade kömpis kaanske behöver underhållning, med det finns en risk att hon inte kommer vara vaken. Imorgon har jag bockat av ena arbetsveckan utav två och det känns ganska skönt att helgen är i närheten då jag sov max tre timmar inatt och barnen på avledningen verkar ha gjort den revolutionerande upptäckten av sina röstresurser. För att spä på min trötthet, som den stackars inhyrda och uttarbetade vikarie jag är, for jag till stan idag för att hämta internationellt körkort och masa mig ett steg närmare avfärd. Väl i stan irrade jag runt för att samla tillräckligt många fina föremål för att fylla en rund ask som skulle levereras till ett födelsedagsbarn imorrn. Men matematisk och klyftig som jag är hade jag överskattat askens radie vilket resulterade i att föremålen tvingades bindas fast utanpå asken. Klapp på axeln. Mer onödigt vetande och bevis på mitt förvirrade sinnestillstånd kan vara att jag, trots den fullblods-byfåne jag är, tog fel buss inom byns gränser vilket resulterade i ett hjältedåd av vän som hämtade mig där. Det lämpar sig nog med en till klapp här, tror jag. Även om jag är rätt planlös för tillfället så är mitt band inte det och det är jag glad för. I helgen hade vi en spelning och här levereras en bild på tillställningen och hur coola vi ser ut på en rödbelyst scen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar