torsdag 12 november 2009

Täby, julmust och träningsvärk


Halloj på er alla trogna läsare!


För en lång stund sen kom jag hemstapplande i mörkret efter ett besök i Täbycentrum för att inhandla diverse födelsedagspresenter, inte julklappar! Julklappar börjar jag först handla i december någongång. Annars blir man ju av med den vanliga härliga julstressen, och det vill man ju inte!
I vilket fall, under äventyret i Täbykommun var vi ett patrask på 4 personer. Varav två hade en VÄLDIG träningsverk. Ja, okej, jag kan avslöja att jag faktiskt var den ena. Men ni förstår, dagen innan hade vi haft ett hemskt hemskt gympapass som i princip slet sönder rygg och lår. Dumma idrottslärare! Och efter skolan samma dag gick jag till gymmet och tränade lite allt möjligt, bland annat... ja, just rygg och lår. Dumma Linnéa!

Så väl inne i täby gick jag och Emma omkring som kärringar, halv oförmögna att gå i trappor eller sätta oss ner. Vi köpte våra presenter till Fredagens födelsedagsbarn. Vi högg tag i lite julmust och pepparkakor också och lämnade sedan centrum. Vi begav oss till Gymnasiet Åva för att hälsa på och ta med oss två ytterligare kompisar. Och Åva bjöd på sitt 6:våningars-trapphus! Dumma Åva!
Så nu sitter jag här invirad i en filt med ömmande lår i detta novembermörker och tänker på den där julmusten som tog slut för ungefär två timmar sedan. Synd...
PEACE & love me
// Linnéo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar